5 największych błędów w logistyce magazynowej
Operacje magazynowe to trudna do opanowania dziedzina. Operacje w magazynach wymagają ciągłej uwagi i analizy, aby utrzymać się na szczycie zapasów i zapotrzebowania produkcyjnego, zminimalizować koszty i jak najefektywniej wykorzystać przestrzeń. Właściwe operacje mogą przynieść znaczne korzyści, ale muszą być wykonywane z należytą starannością. Czytaj dalej, aby poznać największe błędy, jakie możesz popełnić jako kierownik magazynu.
Niedoszacowanie popytu
Każda firma doświadczy szczytowego popytu na swoje produkty. Firma, która nie docenia popytu, będzie musiała albo obniżyć cenę swoich produktów, albo zwiększyć ilość czasu potrzebną do realizacji zamówienia. Oba te czynniki spowodują utratę zysków. Ponieważ każda prognoza popytu jest inna, ważne jest, aby sprawdzić ją z danymi historycznymi i monitorować jej zmiany w ciągu roku. Jeśli popyt jest stale wyższy od prognozowanego, to czas na korektę prognozy. Jeśli popyt jest stale niższy niż prognozowany, to jest to czas na korektę prognozy. Właściwe dostosowanie prognozy jest ważnym aspektem operacji magazynowych.
Zaniżanie podaży
Gdy popyt firmy rośnie, zacznie ona realizować pozytywne efekty posiadania większej liczby klientów. Jednak efekty tego wzrostu będą ograniczone, jeśli firma nie będzie miała odpowiedniej podaży, aby zaspokoić potrzeby tych klientów. Niedoszacowanie podaży oznacza, że systemy produkcyjne i/lub dystrybucyjne firmy nie są w stanie obsłużyć popytu zgodnie z prognozą. Efektem będzie spadek sprzedaży i ewentualnie utrata przychodów. Jeśli firma konsekwentnie niedoszacowuje popyt na swoje produkty, może mieć niedobór zapasów. Długoterminowym skutkiem tego będzie spadek sprzedaży i ewentualnie utrata przychodów.
Czekanie zbyt długo na zamówienie zapasów
Planowanie zapasów jest ważną częścią działalności każdej firmy. Kiedy zapasy są zamawiane zbyt późno, mogą być zbyt późno wykorzystane. W najgorszym przypadku może zostać uszkodzony lub oddany do magazynu. Zamówienie zapasów, które jest zbyt późno ma trzy potencjalne konsekwencje. Dostarczenie zapasów do sklepu może trwać zbyt długo. Do czasu przybycia, popyt może spaść i inwentarz może być uszkodzony lub umieścić w magazynie, powodując straty. To może być zbyt późno, aby być używane. Inwentarz może skończyć się jako zobowiązanie, powodując straty. To może być mniej kosztowne, aby utrzymać na zamówienie lub dopasować go do obecnego systemu zapasów. Jeśli firma czeka zbyt długo, aby zamówić inwentaryzację, to może być zbyt stary lub uszkodzony. W takim przypadku trzeba będzie go spisać na straty.
Przeszacowanie popytu i/lub niedoszacowanie ilości ładunków
Jeżeli firma konsekwentnie przeszacowuje popyt na swoje produkty i/lub niedoszacowuje ilości ładunków, które będzie musiała wysłać ze swojego centrum dystrybucyjnego, wtedy konsekwentnie będzie miała nadmiar rezerwacji w swoich centrach dystrybucyjnych. Będzie to skutkowało zużyciem zasobów i spadkiem efektywności. Z drugiej strony, jeśli firma konsekwentnie niedoszacowuje popytu na swoje produkty i/lub niedoszacowuje ilości ładunków, które będzie musiała wysłać ze swoich centrów dystrybucyjnych, wtedy będzie konsekwentnie miała niedostateczną ilość rezerwacji w swoich centrach dystrybucyjnych. Spowoduje to niepełne wykorzystanie zasobów i spadek efektywności. Firma będzie miała w końcu niewykorzystane zasoby, ponieważ jest niedostatecznie obłożona.
Nie posiadanie zautomatyzowanych procesów pracy
Jeśli firma zbyt długo czeka z automatyzacją procesów pracy, to będzie zmuszona do przejścia na automatyzację w znacznie późniejszym czasie. Oznacza to, że będzie musiała zainwestować w nowy sprzęt i zatrudnić nowych ludzi.
Wdrożenie technologii w magazynie pomoże firmie w analizie popytu, prognozowaniu popytu, zarządzaniu zapasami, śledzeniu zamówień i zapasów oraz raportowaniu wydajności. Automatyzacja pomoże zwiększyć wydajność i obniżyć koszty działalności odpowiednio o 24% i 30%.