Co warto wiedzieć o SXO?

Sukces w marketingu nie jest łatwy do osiągnięcia, wymaga sporo pracy, wiedzy, zbierania doświadczeń i przede wszystkim nieustannej analizy trendów u wymagań określanych przez Google, które podlegają często dynamicznym zmianom. Wiele osób, rozpoczynających swoją działalność w sieci spotyka się z pojęciem Search Experience Optimization (SXO).

SXO – czym jest?

SXO (Search Experience Optimization) to jedna ze strategii rozwoju stron w marketingu internetowym, ciesząca się bardzo dużym zainteresowaniem przede wszystkim ze względu na to, że jest ona bardzo skuteczna. Łączy w sobie wszystko to co najlepsze w strategiach SEO oraz UX. Wszystkie działania związane z SXO prowadzą ostatecznie do poprawy widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Jest to możliwe do uzyskania dzięki optymalizacji doświadczenia użytkowników na stronie.

Jakie działania składają się na SXO?

Skuteczność działań związanych z SXO wynika przede wszystkim z tego, że jest to połączenie wielu strategii. Co tworzy SXO? To między innymi SEO, czyli działania pozycjonujące wpływające na widoczność strony internetowej w wyszukiwarce. W tym przypadku skuteczność działania uzależniona jest przede wszystkim od odpowiedniego doboru słów kluczowych. Z SEO nierozerwalnie łączy się Content. będący z oczywistych względów również istotnym elementem SXO. To tworzenie treści, które mają w skuteczny sposób docierać do użytkowników (np. pomagać mu w podejmowaniu ostatecznych decyzji zakupowych).

W skład SXO wchodzi również UX, strategia opierająca się o stworzenie możliwie jak najbardziej przyjaznego interfejsu strony internetowej. Istotną rolę w strategii pełni również CRO (conversion rate optimization) polegająca na optymalizacji ścieżki konwersji w taki sposób, aby większość użytkowników zdecydowała się na pełną konwersję. Bardzo ważnym elementem strategii Search Experience Optimization jest również analityka.

Do osiągnięcia sukcesu niezbędne jest ciągłe analizowanie pozyskiwanych aktualnych danych z najlepszych narzędzi analitycznych. Wyciąganie odpowiednich wniosków pozwala na osiągnięcie pełnego sukcesu.

Kto skorzysta na wdrożeniu strategii SXO?

Działania SXO składają się z wielu różnorodnych narzędzi, których skuteczność w rozwoju i poprawie rentowności działań biznesowych w sieci została już niejednokrotnie potwierdzona. Kto w szczególności skorzysta na wprowadzeniu tej strategii? To przede wszystkim sklepu internetowe, które dzięki niej będą mogły zwiększyć nie tylko ilość przeprowadzanych transakcji, ale również wartość większości koszyków klientów, co z oczywistych względów przekłada się na zyski generowane przez sklepy.

Działania SXO będą użyteczne również w usługach, szczególnie tych promowanych za pośrednictwem stron internetowych. W tym przypadku strategia wykorzystywana jest przede wszystkim do pozyskiwania jak największej ilości leadów. Gdzie jeszcze można zastosować strategię SXO ? – zapytaj specjalistów. Świetnie sprawdzi się również w serwisach zasięgowych. Tu służą utrzymaniu zainteresowania użytkownika serwisem, najdłużej jak to tylko będzie możliwe.

Comments are closed.