Czy warto inwestować w kampanie Google Ads w sezonie 2022/2023?
Google Ads jest niekwestionowanym liderem wśród systemów reklamowych na świecie. Korzystają z niego miliony przedsiębiorców, a dla wielu stanowi on główny kanał pozyskiwania klientów. Jak wykorzystać pełnię możliwości tego systemu w promocji marki lub sklepu internetowego? Które rodzaje kampanii będą wiodące w sezonie 2022/2023?
Kampanie Google Ads – w czym tkwi ich siła?
System Google Ads przeszedł przez ostatnie lata długą drogę – początkowo oferował proste kampanie w wyszukiwarce oraz podstawową reklamę graficzną w sieci partnerskiej. Dziś jest to kompleksowa i niezwykle przemyślana machina służąca do profesjonalnego, szeroko zakrojonego e-marketingu, za pomocą której można tworzyć różnego rodzaju kampanie – w tym produktowe, wizerunkowe czy świadomościowe.
Google Ads nie ustaje w staraniach, by dostarczać reklamodawcom i użytkownikom coraz doskonalszy produkt. Niezwykle istotne z punktu widzenia obu tych grup jest precyzyjne targetowanie, czyli kierowanie reklamy do określonych odbiorców docelowych. Przedsiębiorca może w ten sposób maksymalizować konwersję swoich reklam, gdyż trafiają one dokładnie do tych osób, które mogą być zainteresowane jego ofertą. Użytkownikom z kolei wyświetlają się reklamy tego rodzaju firm i produktów, które rzeczywiście odpowiadają ich oczekiwaniom.
Ogromną rolę w tym wszystkim odgrywa remarketing, czyli reklama graficzna wyświetlana użytkownikom, którzy weszli już w interakcję z reklamą przedsiębiorcy, ale nie dokonali zakupu na jego stronie. Kampanie Google Ads, których celem jest remarketing, mogą pomóc w zwiększeniu rozpoznawalności marki – i to stosunkowo niewielkim kosztem, przedsiębiorca rozlicza się bowiem z reklamy wg wybranego przez siebie modelu.
Jak reklamować się w Google Ads w sezonie 2022/2023?
Najnowszą rewolucją w marketingu internetowym, jaką proponuje Google Ads, jest Performance Max, system w którym można stworzyć kompleksowe kampanie uwzględniające zarówno sieć wyszukiwania, jak i sieć partnerską. Dla sklepu internetowego kluczową rolę odgrywają obecnie reklamy produktowe, które wyświetlają się w sieci wyszukiwania nad SERP-ami i które są zwykle rozliczane wg modelu CPC (cost per click).
Aby reklama produktowa w kampanii Google Ads przynosiła maksymalne korzyści, konieczne jest prawidłowe sporządzenie tzw. feedu produktowego. Jest to specjalny plik zawierający informacje o ofercie sklepu, który pozwala Google Merchant Center na utworzenie kampanii produktowej. Im lepiej zoptymalizowany plik, tym skuteczniejsza (i tańsza) będzie cała kampania. Warto w tym celu nawiązać współpracę z wyspecjalizowaną agencją SEO/SEM, która nie tylko przygotuje ręcznie taki plik dla klienta, ale również zaplanuje całą kampanię od A do Z i będzie na bieżąco wprowadzać zmiany, reagując na zachowania użytkowników.
Należy mieć na uwadze, że na koszt kliknięcia w reklamę wpływa jej optymalizacja oraz generowana konwersja. Im częściej wejście na stronę kończy się zakupem, tym lepsze miejsca reklamowe zajmuje dana oferta i tym niższy jest koszt za pojedyncze kliknięcie. To właśnie maksymalizacja konwersji będzie priorytetem sprzedawców w 2023 roku i wokół niej należy koncentrować skuteczne działania marketingowe.